Ny daglig leder i Bakke AS
Didrik Røhmer skal lede del av et av Norges største boligbyggeselskaper.
Didrik Røhmer har vært i Bakke AS i syv år, og kommer fra stillingen som driftssjef med operativt driftsansvar for Bakke AS som utgjør småhusvirksomheten i Bakkegruppen. Han har bakgrunn som tømrer og har tidligere drevet eget selskap. Hans mål er å drive enda mer lønnsomt enn i dag, ved å fokusere på å stadig å forbedre/utvikle arbeidsprosesser, samt økende fokus på kunden.
- I dag produserer vi mellom 90 og 130 boliger hvert år. Potensialet er et sted mellom 150 og 200, sier han. Ved å innføre digitalisering av flere industrielle prosesser, digitalisere «kundereisen» og sørge for å fortsatt være en attraktiv arbeidsgiver også i fremtiden skal vi få ut mer av potensialet.
Konsernsjef Morthen Bakke er svært fornøyd med at Didrik har takket ja til jobben:
- Vi har satt oss et ganske hårete mål for boligene vi bygger, og det er at de skal ha null feil – noe vi har lykkes godt med til nå, men det er viktig at arbeidet videreføres. Vi vil være stabile og holde høy kvalitet over tid -og på den måten slippe å kutte hjørner. Vi skal hele tiden ha full kontroll og oversikt, og er det en som kan hjelpe oss videre med det - så er det Didrik. Jeg gleder meg virkelig, sier Morthen. Det er viktig å sørge for at de ansatte lykkes på jobben hver dag og trives, til det kreves kontinuerlig utvikling av virksomheten. Da får vi fornøyde kunder også.
Bakke AS/Bakkegruppen ble etablert i 2003 og har siden den tid vokst til en bedrift med over 100 ansatte og et årlig salg på over 1 milliard kroner. Det som startet som en hobby og et lite prosjekt ved siden av jobb, er i dag blitt til ett av Norges største boligbyggeselskaper. Didrik mener at noe av grunnen ligger i selskapets omdømme og fokus på kunden.
- Over tid er godt omdømme avgjørende for suksess. Vi har alltid att et høyt fokus på null feil ved overtakelse av hus, og har hatt god suksess med det. Fokus på hele kundereisen vil forsterke denne positive utviklingen. Vi skal fortsatt ha fokus på nullfeil, men i tillegg må vi fokusere enda mer på kunden.